Smaragdforum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.


 
PortalPortal  HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga inLogga in  

 

 Smaragd - Installera toalett och rostfri tank

Gå ner 
FörfattareMeddelande
Johan S
Gäst




Smaragd - Installera toalett och rostfri tank Empty
InläggRubrik: Smaragd - Installera toalett och rostfri tank   Smaragd - Installera toalett och rostfri tank Emptyfre sep 19, 2008 2:04 pm

Hej

Jag ska precis köpa en smaragd och har en fundering på att montera en toalett med rostfri tank.
Är det någon här i Smaragdförbundet som har gjort detta i sin båt och
som kan dela med sig av sina tips och hur man bör gå tillväga samt ungefärligt totalpris?

Tack på förhand!

Mvh
Johan S
Till överst på sidan Gå ner
SWE 89
Gäst




Smaragd - Installera toalett och rostfri tank Empty
InläggRubrik: Sv: Smaragd - Installera toalett och rostfri tank   Smaragd - Installera toalett och rostfri tank Emptyons feb 04, 2009 10:12 pm

Hej Johan

Vi funderade på det när vi köpte vår smaragd men valde kemtoa istället,vilket funkat över förväntan. Anledningen var att vi innan vi köpte tittade på en som installerat i förpiken vilket gjorde båten bara sovbar för tre personer, installationen tar för mycket plats anser vi.

Vissa av Smaragd Cruiser hrväl fast toalett från början tror jag. Kolla i matrikeln och ring dem med Cruisrar de visar säkert sin toalett.

mvh
Nicklas
Till överst på sidan Gå ner
Charlie
Gäst




Smaragd - Installera toalett och rostfri tank Empty
InläggRubrik: Vattentoa med tank   Smaragd - Installera toalett och rostfri tank Emptytor feb 05, 2009 12:00 am

Jag köpte en Smaragd i fjol (byggd 1992) med nyligen installerad vattentoa plus rostfri tank. Hela paketet ligger under förpikskojerna och tar ingen plats alls! Mycket elegant lösning.
Till överst på sidan Gå ner
kkonline
Gäst




Smaragd - Installera toalett och rostfri tank Empty
InläggRubrik: Skrovtjocklek på en Smaragd Cruiser   Smaragd - Installera toalett och rostfri tank Emptyons mar 17, 2010 3:53 pm

Hej!

Jag skall installera en ny Jabsco toalett i förpiken på vår Smaragd Cruiser. Det har aldrig funnits någon fast toalett installation utan bara en portapotti. Jag undrar om det är någon som vet hur tjockt skrovet är så jag kan köpa rätt längd på bordsgenomföringen?

/Kristian
Till överst på sidan Gå ner
s-83 jon
Gäst




Smaragd - Installera toalett och rostfri tank Empty
InläggRubrik: toa   Smaragd - Installera toalett och rostfri tank Emptytor mar 18, 2010 6:39 pm

Hej jag är också nyfiken på hur en sådan lösning ser ut. Charlie, har du lust att beskriva och visa hur den ser ut?
tack för hjälpen / Jonas
Till överst på sidan Gå ner
Charlie
Gäst




Smaragd - Installera toalett och rostfri tank Empty
InläggRubrik: toa   Smaragd - Installera toalett och rostfri tank Emptysön mar 21, 2010 2:01 pm

Hej! Toainstallationen i min Smaragd var det elegantaste jag sett på en så trång båt. Vattentoa, rostfri septictank, pump och alla slangar fick rum under förpikskojerna. I vinter har jag dock rivit ur hela installationen och plastat igen hålen för genomföringarna. Skälet till att jag gjort detta är två. För det första är det äckligt - tycker jag - med toa ombord. Det luktar alltid illa hur fint man än gjort installationen. För det andra ville jag göra båten lättare för kappsegling. Synd att jag sålt hela installationen, annars hade jag gärna sett att någon Smaragdägare köpt den.
Till överst på sidan Gå ner
kkonline
Gäst




Smaragd - Installera toalett och rostfri tank Empty
InläggRubrik: Tjocklek på skrov   Smaragd - Installera toalett och rostfri tank Emptymån mar 22, 2010 5:11 pm

Hej!

Verkar som om ingen kan svara på min fråga, så jag ställer den igen.

Jag undrar om det är någon som vet hur tjockt skrovet är (förpiken) så jag kan köpa rätt längd på bordsgenomföringen?

/Kristian
Till överst på sidan Gå ner
tomas
Gäst




Smaragd - Installera toalett och rostfri tank Empty
InläggRubrik: Installera toalett och rostfri tank   Smaragd - Installera toalett och rostfri tank Emptytis mar 23, 2010 1:17 pm

-Kristian; det varierar från båt till båt. Du får borra och se...
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Smaragd - Installera toalett och rostfri tank Empty
InläggRubrik: Sv: Smaragd - Installera toalett och rostfri tank   Smaragd - Installera toalett och rostfri tank Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Smaragd - Installera toalett och rostfri tank
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Smaragd cruiser
» Sjunken Smaragd

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Smaragdforum :: Forum :: Allmänt-
Hoppa till: