Smaragdforum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.


 
PortalPortal  HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga inLogga in  

 

 Sjunken Smaragd

Gå ner 
FörfattareMeddelande
SWE305
Gäst




Sjunken Smaragd Empty
InläggRubrik: Sjunken Smaragd   Sjunken Smaragd Emptytis okt 20, 2009 1:32 pm

Nja, inte riktigt men så här förhåller det sig: Min Smaragd Cruiser flyter ca 5 cm djupare (jämnt fördelat över längden) än andra Cruisers som jag kunnat mäta på. Det är visserligen väldigt snyggt men mindre bra när det börjar luta. Den enda utrustning som jag har utöver standard är grövre mast, toa med septictank samt en 2-cylindrig Yanmar i stället för 1-cylindrig. Extravikten för detta är mindre än 100 kg vilket är för litet för att vara hela förklaringen. Mina amatörmässiga överslagsberäkningar säger att det krävs i storleksordningen 600 kg. Kan någon ge ett bättre besked, dvs hur mycket måste man öka vikten på en Smaragd för att den ska sjunka 5 cm?
Till överst på sidan Gå ner
SWE 87
Gäst




Sjunken Smaragd Empty
InläggRubrik: Sv: Sjunken Smaragd   Sjunken Smaragd Emptyfre okt 23, 2009 1:04 pm

Vet du vad båten väger, kolla när du tar upp den.
Om det är någon dold vikt du har i båten så är det ända jag kan komma på fukt eller vatten som trängt in, det du bör kolla är däcket och det balsa trä som används som distans material där. Det bör gå att mäta med fuktmätare från insidan och då direkt mot plasten i innertaket.
Till överst på sidan Gå ner
 
Sjunken Smaragd
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Smaragd cruiser
» Hyra Smaragd

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Smaragdforum :: Forum :: Allmänt-
Hoppa till: