Smaragdforum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.


 
PortalPortal  HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga inLogga in  

 

 Bygga kylbox i Smaragd

Gå ner 
FörfattareMeddelande
SWE 66
Gäst




Bygga kylbox i Smaragd Empty
InläggRubrik: Bygga kylbox i Smaragd   Bygga kylbox i Smaragd Emptysön mar 13, 2011 8:24 pm

Jag har i princip rensat hela pentryt och vill ny bygga upp det igen. Jag har hela tiden tänkt att jag skall bygga en kylbox bakom diskhon på styrbords sida men nu börjar jhag tveka. Det blir lite trångt och man tar bort värdefullt stuvutrymme. Hur har ni andra löst det hela? Kanske skall man inte bygga någon box alls utan köpa en färdig kylbox och ställa ner i sttbrunnsstuven?

Mvh
Benny Berglöw
Till överst på sidan Gå ner
SWE 322
Gäst




Bygga kylbox i Smaragd Empty
InläggRubrik: Kylbox   Bygga kylbox i Smaragd Emptyons mar 16, 2011 12:03 pm

Hej
Jag är nybliven ägare till en cruiser från -95.
Den har en separat kylbox i sittbrunnsstuven på bb-sidan. Boxen är dragen mot aktern så långt det går.
Kompressorn sitter monterad mot bb i nästa stuv akterut.
Lösningen fungerar bra. Lite bökigt när det regnar och skall hämta mat ur boxen. vi använder sittbrunnstält ofta. då blir det ett mindre problem.

Hälsningar
Ulf Söderström
SWE 322
Santana
Boda Värmdö
Till överst på sidan Gå ner
SWE 66
Gäst




Bygga kylbox i Smaragd Empty
InläggRubrik: Sv: Bygga kylbox i Smaragd   Bygga kylbox i Smaragd Emptytor mar 17, 2011 11:17 pm

Tack för det. Hur har ni som har gamla sittbrunnen löst det?

Benny
Till överst på sidan Gå ner
SWE31
Gäst




Bygga kylbox i Smaragd Empty
InläggRubrik: Sv: Bygga kylbox i Smaragd   Bygga kylbox i Smaragd Emptymån mar 21, 2011 7:24 pm

Hej Benny!

Här är en annan Santana-lösning, denna från 31:an.
Jag har kylboxen monterat för om diskhon på styrbord sida. Boxen var ett färdigt kit på 40 L med yttermått ca 40x40x40 + kompressor. Jag fick offra 3 st "bestick-lådor", men det var det värt. Jag har å andra sidan en väldigt liten diskho, ca 20x40 (diskar gör jag oftast ute i sittbrunn).

Om jag får din mailadress kan jag skicka några foton. Du når mig på magnus.enblom@trafikverket.se

/Magnus
Till överst på sidan Gå ner
Seved
Gäst




Bygga kylbox i Smaragd Empty
InläggRubrik: Seved, S-35 Bettan   Bygga kylbox i Smaragd Emptytis apr 19, 2011 12:35 am

Hej!

Jag har helt enkelt satt en Coolmatic 25 L kylbox i BB sittbrunnsstuv (gamla sittbrunnen) så långt fram mot ruffskottet som möjligt. Då går det att hämta upp saker från boxen även när man står vid köket, om man sträcker sig lite. Fördelen är att denna box drar lite ström, 0,4 A enligt reklamen, och att den är tyst. Kör den på näst lägsta läget och har nästan frystemperatur i botten. Bra att kunna ta hem boxen och transportera mat till och från båten. Enda betänkligheten är att ordna med ventilation så att värmen kan ledas bort på ett bra sätt.
Till överst på sidan Gå ner
Sponsored content





Bygga kylbox i Smaragd Empty
InläggRubrik: Sv: Bygga kylbox i Smaragd   Bygga kylbox i Smaragd Empty

Till överst på sidan Gå ner
 
Bygga kylbox i Smaragd
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Smaragd cruiser
» Sjunken Smaragd
» Hyra Smaragd

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Smaragdforum :: Forum :: Allmänt-
Hoppa till: