Smaragdforum
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.


 
PortalPortal  HemHem  SökSök  Latest imagesLatest images  Bli medlemBli medlem  Logga inLogga in  

 

 Hur locka fler båtar?

Gå ner 
FörfattareMeddelande
Allan W
Gäst




Hur locka fler båtar? Empty
InläggRubrik: Hur locka fler båtar?   Hur locka fler båtar? Emptytor jan 03, 2008 6:56 pm

En stor grupp seglare känner säkert att båten är inte tip-top så då kan man lika gärna stanna hemma.
En annan är de som kappseglade för 15 år sedan och tycker att de har gjort sitt och känner att de vill lägga tiden på annat.
Sedan har vi de som inte har kappseglingserfarenhet.

Hur locka man dessa grupper?
Jovisst spelar skicket stor roll men på bansegling är hantering av båten viktigare än på distanssegling.

Hur motivera gamla kappseglare? Jag tänkte jobba med frågan genom att diskutera med en f.d. smarreseglare.

Själv hade jag ingen tyngre kappseglingserfarenhet men med stöd av andra seglare, trimdagar, gasta på andra båtar har jag fått tillräckligt mycket självförtroende för att ställa mig på startlinjen. Så fortsatt stöd till nya som vill prova på.

Även om man kommer sist så är det kul att kappsegla. Kanske man skulle ha en svart tröja för den som ligger sist så som i Girot ;-)

mvh /Allan W SWE25
Till överst på sidan Gå ner
 
Hur locka fler båtar?
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Smaragdforum :: Forum :: SM och kappsegling-
Hoppa till: